Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Sureda de Can Vallfreda

DIFICULTAT: ALTA
Durada máxima:

Aquest itinerari ens permetrà conèixer la sureda de Can Vallfreda a les Gavarres, un bosquet no massa extens de suros senyorials, pelats, alguns d'ells centenaris molt ben arrenglerats marcant el camí i amb el sotabosc net que donen en conjunt a l'indret un gran carácter i a la vegada un toc de bellesa i harmonía amb un aire una mica enjardinat que el fa molt particular enmig de la gran massa forestal compacta de les Gavarres; al costat hi trobarem l'antic mas de can Vallfreda enrunat. Aquesta esplèndida sureda és un exemple clar de l'activitat de llevar el suro (operació de pelar) encara present en alguns boscos del nostre entorn.
Per trobar la sureda ens hem de situar als prats que hi ha abans dels Metges un cop sobrepassat l'encreuament amb
la pista que puja de Cassà; hi haurem arribat pel coll del Matxo mort i Can Sitges. Una vegada als prats hem d'agafar un camí descendent a l'altre costat de la pista, i trencar el primer camí a l'esquerra, sortirem a una pista més fressada i a continuació agafarem el camí de la dreta fins arribar tot seguit a la sureda. Sempre de baixada travessarem el Daró i iniciarem la tornada pujant al proper coll de Llumeneres i arribarem als plans de Panedes; retornarem a St. Feliu pel carril-bici que agafarem a l'alçada del pont de Salenys (descens pel GR). Creiem que aquest primer tast és un itinerari molt complet, variat i divertit apte per a qualsevol biker mitjanament entrenat.