Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Cadiertes-Pedra sobre Altra

DIFICULTAT: ALTA
Durada máxima:

Itinerari que ens permetrà un entretingut recorregut per corriols al voltant del Puig de Cadiretes; Una vegada fet el cim anirem a trobar en primer lloc la poc coneguda Font d'en Bigues per després arribar al gran bloc granític de Pedra sobre Altra.
Encerclarem el Puig de Cadiretes començant per un camí de bosc que recorre la vessant nord. L'agafarem a la dreta quan el GR procedent de Can Cabanyes travessa la carretera de St. Grau.
Assolit el cim (519 mts) i després de contemplar una gran panorámica que abasta bona part de la façana litoral des de la conca del Tordera fins a Barcelona, el Montseny, Guilleries, Gavarres i Pirineus, baixarem fins el Pla de les Pinyaques i seguirem de baixada en direcció Tossa un parell de Kms; trencarem a l'esquerra per continuar per un corriol que anirà recorrent la vessant de migdia; ens hem de deixar portar per un seguit de camins i senders situats per damunt de Cal Federal i anar en direcció a l'ermita de St. Grau; les vistes sobre el mar són esplèndides; aviat trobarem la Font d'en Bigues arranjada amb un marc de pedra però eixuta des de fa temps.
Més endavant i per sobre de la font localitzarem la gran torre rocosa de Pedra sobre Altra que fa de terme entre els municipis de Llagostera i Tossa, i que sobresurt mig amagada enmig de la boscúria; a sota d'aquest gran roquissar s'obre un interessant paradolmen o cambra sepulcral; es tracta d'un tipus de monument megalític que els antics pobladors utilitzavem amb finalitats funeràries; de les troballes arqueològiques es dedueix que aquesta cambra
fou construïda pels voltants del 2500 abans de Crist.
Iniciem el retorn seguint la carena fins a St. Benet per continuar un divertit descens pel camí de la Mula espenyada.
Aquesta grandiosa i peculiar torre rocosa de Pedra sobre Altra és juntament amb l'encara més coneguda pedra oscil.lant de Pedralta una de les formacions rocoses més destacades del singular paisatge granític de rocalls, boles, penyes i torres rocoses tan propi de l'Ardenya.