Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Poblat ibèric i aquaductes

DIFICULTAT: ALTA
Durada máxima:

Ruta molt profitosa pels entorns de Cassà de la Selva que ens permetrà enllaçar dos elements patrimonials de primer ordre; per un costat el Poblat Ibèric del Puig del Castell i per l’altre els Aqüeductes de can Vilallonga.
Arribarem al poblat ibèric pujant des del mas can Bassets de la Verneda seguint en part un itinerari senyalitzat. El poblat es troba enturonat en els primers contraforts de les Gavarres. Fou descobert l’any 1964 i ha estat excavat en diferents fases; data del segle IV a C. Hi trobarem l’antiga muralla del recinte d’un centenar de metres i els fonaments de diferents habitacles.
Hem de tornar a la pista de pujada per continuar l’ascens; deixant a mà dreta el mas enrunat de can Cantallops, aviat sortirem a la pista ampla que porta als Metges; l’hem de seguir de baixada fins el coll de Llumeneres.
Un corriol marcat que enllaça més avall amb una pista ens portarà al lloc de les Dues Rieres. Aquí arrenca un sender per sobre i paral.lel a la pista principal que ens conduïrà sense pèrdua als aqüeductes de can Vilallonga. Ens treurem el barret d’admiració quan contemplem els 2 ponts més importants; el principal molt elegant consta de tres arcs i té una alçada de 5 metres; el següent no tan alt té dos arcs i és també força impactant.Tota aquesta conducció canalitzava l’aigua fins a una bassa del mas de can Vilallonga i servia per fer funcionar un antic molí fariner. Tot el conjunt ha estat restaurat i es troba senyalitzat.
Iniciem el retorn visitant la interessant resclosa de la Verneda i continuant després travessant els magnífics plans de la Verneda i de Panedes; passada l’ermita de St. Ampèlit d’aquest últim veïnat entronquem amb el GR que ens deixarà al carril-bici a l’altura del pont de Salenys. Pedalarem fins a St . Feliu satisfets d’haver conegut aquest valuós patrimoni gavarrenc. Uns indrets absolutament recomanables per descobrir en BTT o a peu
a l’abast de qualsevol excursionista.