Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Bosquet de canyes de bambú

DIFICULTAT: ALTA
Durada máxima:

Hem recorregut els fondals entre Romanyà i Calonge per sota de la Font Josepa per anar a trobar el bosquet de canyes de bambú de Can Cases; es tracta d'un canyissar net i endreçat, diferent
i original, proveït d'un parell de centenars de les anomenades canyes d'Àmèrica amb
exemplars que sobrepassen el gruix
d'un canell. Al capdemunt hi raja una font.
Des de Romanyà agafarem la direcció cap a la Font Josepa; arribats a la pista ampla i al collet que hi ha davant del mas de can Llac trencarem a la dreta de baixada per una pista que aviat es converteix en un corriol molt tècnic i divertit
i que ens portarà directament al bosquet de canyes.
A partir d'aquest punt la riera de Calonge vertebra tot el territori; seguint un corriol paral.lel al curs de la mateixa riera travessarem una urbanització (Vall repòs) i
ens aproparem a l'àrea dels molins de Calonge (podrem seguir itineraris marcats mitjanament ciclables) i anar a buscar un gran pou de glaç situat més avall del mas enrunat de can Riera. Ens trobem a cavall dels termes de Sta Cristina i Calonge i és trist haver de denunciar que en tota aquesta àrea encara hi han camins principals impracticables i deixats de la mà de Déu com a consequència del temporal de neu de fa 8
mesos.
Farem la tornada per la Font de Castanyeda fins arribar a Romanyà. Baixarem pel corriol engrescador dels Brucs que s'agafa en el mateix Romanyà i ens porta fins al carril bici.
Aquest encantador bosquet de canyes americanes
absolutament recomanable representa una mostra única i insòlita en la gran massa uniforme de la vegetació de les Gavarres;
creiem que seria oportú senyalitzar-lo, catalogar-lo i que rebés algún grau de protecció.