Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Fonts de Can Llac i del Roquetal

DIFICULTAT: MITJA
Durada máxima:

Ruta que transcorre pel vessants septentrionals de Romanyà i que ens permetrà arribar a la font de can Llac o dels Arbres (també coneguda com la font d'en Xicu) i més endavant a la font del Roquetal.
Abans haurem passat per la font Ruda i la font Josepa lloc aquest últim molt conegut i apreciat per bosquetaires i excursionistes. Passada la font Josepa sortim a la pista principal per anar cap a can Llac per un camí
amb cadena a l'esquerra; arribats a la casa
hem de trencar per un camí a la dreta i al cap de 200 mts en un fondal ben endreçat amb bancs i arbres trobarem
la font de pedra que raja amb un doll considerable.
Aquest indret de can Llac havia estat
molt freqüentat per diverses generacions de ganxons que de menuts hi anaven d'excursió o a fer acampada.
Continuem la ruta pujant fins el coll del Matxo mort des d'on ens endinsarem per la bonica castanyeda d'en Gironés; una petita pujada més i començem a baixar cap a la casa del Roquetal; allí trobarem la font també de pedra, endreçada i ben condicionada. Des de l'era de la casa gaudim d'una bona perspectiva del pla de Llagostera.
Aquestes dues fonts es troben en diferents comals i torrents formant part de la capçalera de la riera de la Verneda;
Fins arribar a l'encreuament de la Cabra Penjada hem anat resseguint de baixada aquesta important riera que després de les últimes pluges baixa alegre i riallera.
És una autèntica delícia poder pedalar per aquests verals
sentint el brogit
constant de l'aigua escorrent-se per rieres i rierols.