Punts d´interès
Alertes
Més informació de la ruta

Cova d'es Llop

DIFICULTAT: MITJA
Durada máxima:

Ruta cent per cent Ardenya per descobrir la Cova d’es Llop i enfilar-nos al capdemunt del Puig de St. Baldiri gaudint d’una visió privilegiada de tot aquest entorn. Per força haurem de combinar bicicleta i caminar per poder accedir a l’indret on hi ha la cova.
Des de can Codolar entrem al bosc en direcció al Puig de les Cols per un corriol i anirem a trobar la pista procedent del coll de St. Baldiri; l’hem de seguir pels contraforts de l’obaga
del Puig de les Cols fins a situar-nos prop d’unes torres elèctriques; aquí continuem a peu de baixada i en un fondal a l’esquerra trobarem la Cova d’es Llop a sota d’un enorme bloc granític; el lloc situat per damunt de la riera del Molinets és feréstec i un xic embardissat. A començaments del segle passat coincidint amb les descobertes de Plana Basarda es van fer en aquesta cova
diversos treballs d’exploració.
La ruta continua en direcció a un enorme roquissar situat a uns 200 mts. d’una de les torres elèctriques; allà les roques sobreposades han format una cavitat constituïnt un esplèndid sopluig rocós. Les torres rocoses de formes capricioses amb abrigalls i cavitats són molt característiques en aquestes muntanyes.
La pista ens orienta cap el Puig de St. Baldiri; arribem al cim per un corriol mitjanament ciclable. Aquest Puig de St. Baldiri situat estratègicament entre el Montclar, el Puig de les Cols i el de Montagut ens ofereix una gran perspectiva de tota aquesta zona de l’Ardenya; als nostres peus tenim la gran casa de can Codolar, el mar de fons, la línia litoral fins més enllà de Les Formigues, els Carcaixells, Solius, Llagostera, el Montseny i el Canigó engtre d'altres.
Una ruta molt aprofitada per descobrir indrets poc coneguts d’aquesta Ardenya que tenim tan a prop.